Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

fredag 14. november 2014

Vafler er godt.

I disse dager hvor novembers kalde og mørke atmosfære legger seg over det langstrakte land som et lappeteppe av kvelende ull, det er da lengselen etter snøen siger fram. Ja, snøen og kuldegrader vel og merke. Snø uten kuldegrader blir slaps og slaps fungerer bare når du blander i kjemiske fruktsmaker, putter det i et beger og kaller det slush. Til og med da kan det skape drama i form av brainfreese. Det har jeg nemlig hatt en del av, brainfreese altså, og la meg si det sånn."Det ække for pyser".
Jeg elsker kuldegrader, lag på lag med ull og tøflete innekvelder med telys som blafrer i de trekkfulle vinduene. Ha, det minner meg på at jeg ønsker meg tøfler til å tøfle i, og telysstabler til jul.
Det og en a-plan med visdomsord som gir meg kunnskap om livet og et nytt perspektiv på ting hver dag.
Helst rosa.Ord for dagen og, kanskje? Jeg burde lære meg nye ord. Jeg banner for mye og folk skjønner at jeg fornærmer de. Jeg burde lære meg nye ord som jeg kan dele med folk som plager meg til hverdags, men som er så artikulere at de som er mottaker av ordet ikke forstår at de burde bli fornærma.
Ordet dumming funker iallfall ikke. Det gikk ut på dato da jeg var fem år, noe som igrunnen er ganske dumt, fordi det er et ganske talende og lite jålete ord.
I dag er det fredag og jeg skal hjem om noen få(tikk takk) timer. Laaaange timer.
For å komme hjem, må jeg ta tog, ikke for å skryte til alle dere som bor langt nord, for i Oslo har vi tog.
Det toget jeg skal ta kalles et lokaltog, men et lokaltog som tøffer seg avgårde og bruker lang tid.. En time og fem minutter for å være konkret. Og når NSB sitt internett ikke virker og han som sitter på setet ved siden av meg lukter vondt, da er 65 minutter innestengt i rullende NSB-helvete ganske lenge

Ost er godt. Særlig ost med litt spenst, som blåmuggost og ost basert på geitemelk. Jeg vil spise blåmuggostpizza med druer og hvalnøtter i helga. Skulle ønske de serverte blåmuggostpizza på togene til NSB. Snobbe det litt til, så flere vil kjøre kollektivt og færre vil kjøre bil. For det tror jeg er hemmeligheten nemlig, seter til alle og snobbete,kortreist mat.
Ja, eller vafler;) Vafler er godt.


1 kommentar: