Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

mandag 5. november 2012

Frustrasjon i en liten bunke med papirer.

I de lange kalde høst-og vintermånedene blir det ofte vanskeligere å opprettholde et brunt og blidt fjes. Heldigvis for oss her opp i kalde nord,så finnes det solarium. Mange tar solarium,ofte,så ofte at orange er fargen de oppnår. Du vet,fargen som ikke er brun,men som folk godtar fordi det er farge. Jeg tror mange som tar solarium og blir fargeblinde. Bruker de sånne små,svarte beskyttelsesbriller?Jeg tror de trenger det.
Orange tryner er ikke pent,da tenker jeg at de likner mer på en gulrot enn et menneske.
Da blir jeg alltid veldig sulten.
Jeg er bare hvit nå. Ikke er jeg spesielt blid for tiden heller. Mer klemt fast i små bokser hvor jeg ikke passer inn. Tror boksene er kjøpt i Spania,for der er alt smått og godt. Til og med økonomien.
Alle skal ha en liten bit av meg,forventninger,press. Jeg er dårlig på press. Hvis jeg ikke må presse selv,som når jeg er på do. Da er press en bra ting.
I forrige uke begynte ballen å rulle. Den ballen man finner selv,sender til foreldrene for bekreftelse og senere videre til fastlegen. Jeg sendte ballen min til både foreldre og fastlege. ADHD/ADD-ballen min.
Mamma bekreftet alle mine mistanker,mange mistanker, etter 31 år på denne merkelige planeten hvor jeg aldri har passet inn. Fastlegen min skrev alle tingene jeg sa på en data og sendte meg hjem med en lapp.
Fornuftig.
Livet på jorden foregår gjennom lapper,bunker med papirer og forventninger.
Nå skal jeg samle alle mine bokser og alle mine bunker med papirer og lage en diger eske hvor jeg kan bo litt romslig og så skal jeg ringe DPS. For det er visst det man gjør når man skal utredes for  ADD/ADHD. Man ringer DPS,står i kø,maser litt innimellom,blir utredet,går til psykolog og får medisiner.
Problemet er bare tid? Det krever tid,energi og jeg er trøtt.
Man skulle alle hatt en ond heks i livet, som forgiftet en sprøyte og ga deg seks måneder med søvn. I allefall en natt. Skolearbeid til klokka midt på natta er aldri fornuftig for noen.

Men uansett hvor dritt ting er,hvor slitsomt alt skal være og hvor trøtt jeg er,så er jeg i det minste ikke orange i trynet. For solarium tar jo og tid og hvem vil isbade med en som ser ut som en sånn orange,rund flytekule?Ikke jeg. Jeg vil heller være en hvit og rød redningsbøyle;)
God mandag!

2 kommentarer:

  1. Håper du får kommet i gang med utredningen så snart som mulig... Godt å få svar!

    SvarSlett
  2. Jeg tror du børr belage deg på opp mot 6 måneder desverre.. :o)
    Hilen
    Tom

    SvarSlett