Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

tirsdag 2. november 2010

Barnevakthelga.




Å sitte barnevakt for to gutter på fire-og fem år, er like actionfylt som å vanke med Bruce Willis og hans terrorglade kamerater, men uten skytevåpen. Heldigvis!
Aldri et kjedelig øyeblikk og stikkordene frisk luft og masse utetid er viktig,så man ikke går på veggen. Hilde Ilseth Åstrøm

Vi har badet i glohett badevann i barnebassenget på Tøyen, opplevde en nesten-arrestasjon på Grønland torg, grillet rundstykker i den lokale barnehagen, med påfølgende hyttebygging og sett en kinoforestilling hvor hovedpersonen hadde bokserskjorts med smilefjes på og en mann sa ;-Åååå bæsj.
http://www.idrettsetaten.oslo.kommune.no/oslobadene/toyenbadet/
Vi har laget taco, med alt tilbehør, hvor gutta spiste kun lefse med rømme. Oppgitt!!
Vi har sett politi-helikopter, hørt ambulanse, vært brannmenn,lett etter mus/rotter på loftet og kjørt t-bane.
Vi har samlet blader, drukket kakao, spilt "crosser"-spill på pc og sett film på tv.
Gutta har hoppet i senga, lekt med biler, spist brødskive med nougatti og sladret til en tilfeldig mamma på lekeplassen om at jeg hadde foret de med altfor mye godteri denne helga, sladrehanker.
Og vi har kledd oss ut som spøkelser.

Filmen vi så het; "Grusomme meg".
Morsom film, i overkant lang med sine nesten 110 minutter, og ikke verdt å se i 3D.
Litt vel moralistisk for meg, men de viste mannens underbukser og sa bæsj, så det reddet filmen.
Gutta lo jo, så jeg lo av de.
Altfor dyrt og brillene var altfor digre og ble ikke brukt. Vi betalte 360 kroner for en voksenbillett, to barnebilletter og to par 3D-briller.
Note to self; 2D neste gang det blir kinotur.
http://nrkp3.no/filmpolitiet/2010/10/grusomme-meg/ .

Det eneste jeg angrer på i helgen, er at jeg ikke skrev ned mye av de tingene gutta snakket om.
Å sitte å høre på to gutter i den alderen holde en samtale er veldig inspirerende. De har ingen hemninger, de snakket forbi hverandre og ofte med en tone av snusfornuft i stemmen.
Det er lett å  høre hva de siterer direkte fra de voksne og hva de tenker selv.
Et lite obs for oss voksne. Unger får med seg mye mer enn hva vi tror.
Neste gang tar vi med både fotoapperat og notatbok!



Søndagskvelden fikk jeg følgende melding av søstern.
Verdens beste kompliment!!!!!!



Toppen av kaka, av en fantastisk helg,var at jeg fikk tidlig julegave fra Kristin.
Konsertbillett til Lissie.

Bra helg.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar