Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

lørdag 18. desember 2010

Hans Majestet Kongen med "Naturgass i tankene".

Det er lørdag i dag. Stedet er Blystadlia og været er mørkt.
Jeg sitter på en gammel maskin med separat skjerm fra tastatur og spiller Restaurant city på facebook.
Haha. Dama med spieforstyrrelse har et yndlingsspill. Et spill om å lage mat.
Ser vi ironien i den?
Klokka har såvidt passert åtte og jeg er våken, på en lørdag, og jeg har allerede fått med meg en time med tv-titting; "Americas funniest homevideos".
Jeg har konkludert med at Amerikanere er gale. De skrattler av alt(åpner munnen og ler sånn jeg ler av ting som faktisk er morsomt)og at noen av videoene burde sendes inn som bevismateriale til barnevernet( se barn smører smør i håret mens foreldre filmer).

Noe som faktisk er morsomt er når man sitter i bil  med sine foreldre etter at de har tilbrakt en mengde timer på slitsom jobb og avslutter dagen med en tur på leketøysbutikken, i julestria, med andre overstressa voksne.
I disse minuttene rett før middag, hvor hjernen ikke gjør som hjerner skal; tenke.
(Kjære alle magre modeller,Spis=tenke, men nok om det).
Vi sitter i bilen.En far, en mor og meg, en datter på 29 år, da en minibuss stopper opp ved siden av oss i et veikryss. Jeg ser på logoen og ler litt for meg selv, "alle med naturgasser i tankene" er  deres "motto", og jeg tenker jo selvsagt promp.
Jada, jeg vet. Barnslig.
Men så smeller det fra forsetet; H.M.K? Står det for Hans Majestet Kongen?
Hahahaha
Jadda, det stemmer nok.
Hans Majestet Kongens busselskaper som har "Naturgass i tankene".
http://hmk.no/

I går testet jeg ut skjegg og lue til julaften, da min julenissekarriere fortsetter. Det blir hektisk for denne nissen med pynteputemage, "ølbriller" og to lag med skjegg når "han" skal nisse på tre steder og dette inkluderer en tur til lillestrøm. Men har gjort det før og skal greie det igjen.
Men hva man ikke gjør for å slippe unna disse traumatiske maskene. Sånn som jeg har opplevd det de siste ti julaftener(eller fler) maske på jul= kvise til nyttår.
Her er resultatet.
Kanskje den julenissemaska ikke er så traumatisk allikevel?
Uansett;Frem til da blir det aking og snøballkrig med mine to herlige nevøer.
Ha en fantastisk lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar