Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

torsdag 21. oktober 2010

Ikke bare gravide krever...

Jeg vil ha sukker!!!!

Jeg vil ha sukker, jeg vil ha sukker, jeg vil ha sukker, jeg skal ha sukker!!!!!!Jeg vil ha sukker så høyt at hjernen har satt igang tiltaksplaner med mål om å nå full sukkertilfredstillelse.Det har vært en grusom dag i dag. Jeg er generelt i dårlig humør. Jeg trenger sukker.

Jeg er spiseforstyrrelsen svar på Mcgyver!!!
Det er ingen problemer, men kun  utfordringer.
Og ja selvsagt har man nå nådd en bunn, når man aksepterer alt som kan tilfredsstille en slik søttrang.
På linje med alkeholikeren og hans rødsprit.


Dette er den bunnen. Når man er blakk som en annen Islending, og matvareløs(takk biller), står man uten altfor mange valg. Men jeg har sukker, litt havregryn, smør, vaniljesukker,grovt mel og egg.
Hva kan jeg lage?
Hadde jeg bodd alene hadde det lett blitt eggedosis. Men Kristin sover og jeg er ikke slem nok til å sette i gang mixeren på denne tiden av døgnet.
Jeg kan lage bolledeig på grovt mel...,????, men jeg kan godt føle litt på det faktum at det kan bli en veldig tørr bolledeig.
Jeg må google matvarene jeg sitter i besittelse av, sånn bare for å finne ut om det finnes mat der ute laget av like desperate folk som jeg.
Jeg fant oppskrift.
Med noen få forandringer i ingrediensene, så tror jeg denne oppskriften kan fungere helt fint!; http://www.brodogkorn.no/oppskrifter/byggkjeks/

Når jeg befinner meg i det her humøret, kan jeg skimte en anelse av hva slags desperasjon de narkomane/ alkeholikere føler når behovet for rus blir overveldende.
Du gjør nesten hva som helst bare for å oppfylle de kravene hjernen sender ut gjennom kroppen din.
Jeg kommer rett og slett ikke videre med "dagen" før jeg er tilfredsstilt matmessig.

Klokka er blitt halv fire og jeg er en del ingredienser mindre og en mage større.
Jeg bakte de kakene.
De smakte for mye sukker og isteden for byggmel, brukte jeg rugmel.
Og tiltross for den dårlige samvittigheten som alltid kommer etter et sånt spisetiltak, så er humøret mye bedre.
Endorfinene mine løper løpsk sammen med en stigende hyperaktivitet, så nå sitter jeg egentlig bare her med min kaffekopp og venter på at klokka skal bli trene-tid. SATS åpner klokka 06.15.
Heldigvis ble etegildet stoppet av en meget vanskelig hybelkomfyr.
Ovnen er megaskjeiv og alt som stekes, som forandrer fasong, renner av plata. Det betyr at når et brett med kaker skal steke i ti minutter,må snus etter fem for å unngå søl i ovnen. Da  blir det med ett altfor mye jobb.
Dette gjorde at baksten min ikke ble helt fin i formen. De likner ikke akkurat på kjeks.
Tynne brødskiver kanskje????

(Til alle de med spiseforstyrrelse eller deres pårørende ,familie og venner, anbefaler jeg å titte på hjemmesiden til http://iks.no/, (Interessegruppen for kvinner med spiseforstyrrelse).
Selv om det på dette innlegget ser sånn ut, så får jeg masse hjelp der;)

Kurs jeg vil på; http://iks.no/det_store_/  )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar