Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

torsdag 19. mai 2011

Når hjernen henger seg opp.

Jeg er veldig glad for at ordtaket;"Du blir hva du spiser" ikke stemmer i praksis.Da ville jeg vært brun,innpakket i gul plast og merket:"melkesjokolade". Uansett så  likner jeg mer på en overgjæret bolledeig for tiden. *Ese ese ese*. Det er slitsomt når jeg blir handlingslammet og  energiløs fordi jeg sliter sånn med maten og de negative følelsene rundt egen kropp. Og når alt arbeidet jeg gjør for å unngå at dette skal gå utover de i omgangskretsen min bare faller sammen,da er det ikke gøy.Men når det koster fem kroner for 140 gram sjokolade på Rema,så er det ikke enkelt å bryte ut av den onde sirkelen man så gledelig har plassert seg selv i fordi det er så mye enklere å stappe fjeset i sukker enn å ta valg,leve i den virkelige verdenen og kjenne på negative følelser. Nei,nå må jeg legge om kostholdet for sånn usunn drit jeg putter i munnen for tiden tærer på energi og humøret.Nok er nok.Det skal ikke så mye til for å skru til hjernen min i feil vinkel og når det skjer så vet jeg at jeg ikke er frisk fra spiseforstyrrelsen enda.Mer arbeid,logisk tenking og ja til uskrudde hjerner uten et hint av spiseforstyrrelse.Jeg gleder meg til den dagen hjernen min slutter å henge seg opp.Blir livet perfekt da? Det blir i det minste litt mer perfekt nå;mango og jordbær neste!Hurra for positiv tenking.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar