Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

onsdag 24. oktober 2012

Litt sånn hypotetisk slektsforsking.

Nå råder galskapen. Ikke bare bedriver jeg skole på dagen,en evig krig mot spiseforstyrrelsen hele døgnet,isbading i fritiden og lange vandringer i skog og mark når tiden strekker til,gjerne turer avsluttet med fot i myr og gjørme. Nå er det slektsforskning som gjelder. En stillesittende hobby,som kan være både stimulerende og avslappende på samme tid,trodde jeg.
Jeg trodde feil.
Ilseth-slekta, som jeg nå har begravd både hode,sjel og tonnevis med tid i,har ingen ende. Det er som dårlig logistikk,hvor ingenting passer sammen men alle brikkene allikevel tilhører samme puslespill.
Oldefaren min er ikke å finne i digitalarkivene,men det gjør hans tvillingsøster og lillebror ? Er ikke det rart?
Jeg føler nesten at jeg tilhører en Ilseth-slekt som egentlig ikke eksisterer. Derfor leter jeg etter folk som tilhører Ilset/Ilseth-slekta eller som har slekt/eller selv bor på gården Ilseth/Ilset i Vang,Hedmark:)
Er dette deg?
Hjelp!

Hilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar