Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

søndag 1. mai 2011

Halt

I dag har jeg løpt ute i marka, og med marka så mener jeg mellom Blystadlia og Marikollen som er ca 1,3 km hver vei.Og med løpe så mener jeg å snuble meg i nedoverbakke i rasende fart til marikollen og dø av beinhinnebetennelse-smerte i vandrefart tilbake. Det kreves jo en teknikk for å løpe i nedoverbakke,hvem hadde visst det? Jeg ønsker meg en liten,søt mage. Det var derfor jeg løp i dag,fordi samvittigheten min var kullsvart etter to dager med minimal bevegelsesaktivitet(jada,smør på flesk)i sofa med godis,pizza og vin. Og jeg sverger,magen min henger allerede mer-selv om jeg vet at det er spiseforstyrrelsens stygge fjes som viser sitt sanne jeg og at dette ikke er fakta. Hjernen min trenger rejustering og jeg skal finne opp noe som kan gjøre dette.Som en disc eller en pille?
Det skal faktisk være lov til å spise søtt og drikke bløtt med god samvittighet,uten urimelighet og allikevel være normalt menneske på mandag og ikke så paranoid at jeg nesten kan føle magen slepe langs bakken når jeg går.

2 kommentarer:

  1. Du jeg har bare i en stund lest bloggen din,liker godt måten du skriver på..Men jeg blir så nesten lei meg når du prater om SATS og dødens mølle osv :o) Jeg har fundert lenge på å gi deg noen råd da,jeg kan fairly mye over gjennomsnittet om trening generelt..Jeg har lyst til å skrive mye men det blir jo dumt så la meg ihvertfall si en ting,prøv å tenk større,ta et skritt tilbake og spør deg selv om hva som gjør min trenings strategi for meg og mitt faktisk kjempe sjarmerende humør? prøv å finn ut av hva i et vanlig fullt døgn som gjør deg ordntlig glad?
    Hva gjør meg mindre glad? hva om du så på det sistnevnte med nye øyer,hvis jeg blir i dårligere humør av det så karnskje det går ann å forandre hele greia totalt,prøve noe helt annet,lete etter noe som gir meg ro,som jeg syns er moro og som jeg gleder meg til å gjøre,som jeg kan gjøre lenge å det er bare en fryd,karnskje noe man kan kombinere med foto.. det er tre ord som henger sammen TRENING,HELSE OG TRIVSEL.
    Vet at jeg har høy "blande meg inn faktor" nå altså men tokk sjansen.
    Men tenk godt over det.
    Gå et skritt tilbake å se på gangen i det du skriver,hvilke ting skriver jeg om når jeg skriver som bare jeg kan og får de som leser i godt humør på et blunk?
    Hva skriver jeg om når jeg lyser det strake motsatte?
    Husk "trening,HELSE OG TRIVSEL" ikke "BARE TRENING"om du skjønner hintet da..Ville bare gi deg det rådet da..om du syns jeg burde holde meg til mitt så skjønner jeg det,da bare ser du bort fra det..
    Ellers vil jeg si at det er kjempe morsomt og hyggelig å lese bloggen din,syns du skriver supert :o)
    Mvh
    Tom

    SvarSlett
  2. Hehe.Alle tips tar jeg imot med åpne armer og du har absolutt rett.Treningen burde jeg bruke som et middel på veien mot velvære og god helse og når det ikke fungerer så burde jeg forandre på treningen.Men jeg elsker egentlig å trene,og dødens mølle er jun et uttrykk i min desperasjon når det kommer til beinhinnebetennelsen min.Selv når den er borte,så sitter minnene om smertene så hardt at det går utover løpingen:D Takk for koselig innlegg.

    SvarSlett