Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

onsdag 4. januar 2012

Nå må du slanke deg din late gris!

Det er januar og når det er januar så må man slanke seg. For da har man jo blitt feit på julegodt,ribbe og riskrem. Det sier de i allefall på tv,i reklamer,på forsider av alt som heter aviser og ukeblader.
Du er feit sier de. Feite folk er ikke bra og du må slanke deg.
Slankeindustrien ler ondskapsfullt og gnir de beinranglete hendene sammen i ren lykkerus. De får til og med sånne skyggebelagte øyne for ondskapen er så tydelig.
I dag,fjerde dagen i året, er jeg allerede møkkalei. Når er nok?
Når er man bra nok?Pen nok?Flink nok? Sta nok? Perfekt nok?
Aldri?
Jeg har lagt på meg i jula. Jeg innrømmer det.Flesket på marsipangrisen har smurt seg rundt midjemålet og mangel på fysisk aktivitet har gjort det enkelt for flesket å godgjøre seg der.
Fett oppfører seg som om de er gjester på femstjernes hotell  i Japan når de er hos meg. Alt er fantastisk helt frem til jordskjelvet tar hotellet og river alt. Jordskjelvet er meg på strikt slanke-og løpeterror.
Ja,det er faktisk en naturkatastrofe.
Det at jeg har lagt på meg plager meg. Mye.
Det plager meg mer at jeg lar meg plage ytterligere fordi samfunnet og syns jeg har gått opp i vekt og vil jeg skal slanke meg. De vil gi meg piller og sette meg på drikkediet hvor jeg så vidt får i meg de vitaminene og mineralene jeg trenger.
Oppå der igjen plager det meg at jeg lar meg presse. Hvorfor skal jeg ikke være fornøyd med meg selv?
Jeg koste meg i jula med det man spiser i jula for å kose seg. Trangen til å bli slank igjen innen januar er over burde være fiction.
Det jeg burde tenke er at jeg er fornøyd med den jeg er,med kroppen min, med meg. At en normal diet og fysisk aktivitet burde være nok for at jeg skal være fornøyd med kroppen min. Det blir ikke verdenskrig om jeg spiser sjokolade. Sånn er det en ideal verden burde fungere. Sånn burde jeg tenke.
Om min fatty-fatty mage plager deg,så gå en annen vei.
Dessverre er jeg totalt gjennomsyret og hjernevasket.Må slanke meg nå!
Ja,for livet er bedre for de som er tynne. Det sier de på tv.

PS: Jeg fant og en liste som reklamerer med;"7 idiotsikre regler som gjør deg slank". Disse som skrev denne listen burde fått en verbal pryl. Listen burde hete:"7 idiotsikre måter som gjør deg besatt og kan gi spiseforstyrrelse".
http://trening.no.msn.com/kosthold/7-idiotsikre-regler-som-gj%c3%b8r-deg-slank?page=1

1 kommentar:

  1. Idiotsikkert? Vel, idiot er ordet. Faen nå ble jeg forbanna.

    Nei, man blir aldri bra nok, og får man ordnings på noe man er misfornøyd med, finnes det likevel ALLTID noe annet man "burde" ta tak i.

    SvarSlett