Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

torsdag 31. mars 2016

Berlinerbollen som sa fuck it.

Den smelter langsomt på tungespissen, den vaniljekremen jeg nettopp slikket ut av berlinerbollen.
Jeg lukker øynene, krøller tærne og nyter smaken i de millisekundene det tar før jeg innser at kremen må svelges og den legger seg som digre bilringer rundt magen og lårene mine.
-Fuck it, tenker jeg og gomler i meg resten av den deilige krembefengte bollen, som timer før har badet seg i smult, med god samvittighet. - Man lever bare en gang.
Det tenkte jeg og i dagtidlig, da en mann med dress og dokumentmappe albuet seg ut av bussen og nesten skviste  meg og Ruffen inn i setet på siden av oss, idet vi reiste oss for å tre av på siste busstopp. -Fuck it, tenkte jeg da jeg kjente på irritasjonen og den overveldende følelsen av å gå etter mannen i dress, for å gi han en lekse. Han er faktisk ikke verdt det.
Eleanor Roosevelt sier det så godt; "No one can make you feel inferior without your consent".
Så da er det enklere å si fuck it!
Jeg skyller ned berlinerbollen med litt lunken kaffe. Berlinerbollen er glemt, den er spist og jeg trenger ikke forholde meg til den noe mer før den forsvinner ned i kloakken, sammen med noen tørk dopapir, om ca 24 timer. Og da blir den strengtatt Oslo kommune sitt problem.
Jeg går og henter meg en ny bolle...

xoxo
Hilde, das berliner.





 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar