Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

fredag 14. desember 2012

Julekrim.

TV Theme Players – Murder, She Wrote

Denne bloggen skal leses mens tittelmelodien til "Murder she wrote" spilles lystig i bakgrunnen. Bildet du har på netthinnen er av meg og at jeg taster,lett som lek,over mitt Toshiba tastatur med mine grasiøse fingre.
(Trykk på linken).
Kriminelt vakkert på en desembernatt.
Dette er historien om den forsvunnede julefølelsen.Den kriminelle historien. For når man ikke har julefølelse i desember,da er man nemlig litt kriminell. Sånt går ikke an.
Jeg tror jeg bare er litt treg. Julefølelsen hos meg dukker som regel ikke opp før i januar. En gang fikk jeg julefølelse i juni. Jeg ser at det er jul,men hjernen min er så treg at den ikke oppfatter synet før en måned for sent. Jeg feirer nyttår i februar.
Men hvor er den? Julefølelsen? Jeg finner den ikke.Jeg har lett på sentere,i Sverige,under en gigantisk julenissestatue,i lommeboka,mens jeg stjal metervis med pakkepapir på et Thon-senter...
Borte er den og borte blir den.
Ikke engang under alle de herlige, rimbelagte grantrærne ute i skogen finnes noe som i det hele tatt kan minne om julestemning.
Jeg gleder meg til januar jeg. Da skal jeg gå på ski og feire at det er et helt år til neste jul. Jeg skal og motbevise at utepils kun skal drikkes på sommeren. Isbademerket skal også tas.
Bare jeg overlever jula.
Egentlig er jeg bare skravlesyk og selskapssyk og litt tørst. Og litt selskapssyk.
Fremdeles bilde av meg på netthinna,her jeg sitter i lystig sinn og skriver på min datamaskin? Flott!
Jeg savner kulehode og rettetaster. Delete gir liksom ikke den samme mestringsfølelsen. Ikke lagre-knappen heller. Før i tiden,når man skrev,satt man i det minste igjen med noe håndfast bevis.
I dag printer vi ut og slår i skriveren når den ikke virker.
I dag kjørte jeg nesten handlevogna mi inn en diger hylle med brusfylte flasker. Men mens jeg sto der,stirret på den vaglete hylla og tenkte at dette kom til å bli veldig pinlig,så sluttet heldigvis hylla å vingle.
Julefølelsen var ikke der heller.
Vannet der vi isbader er frosset over,så nå må vi bade i havet.Isen på badevannet er blitt så tykk at man kan gå på den.I havet gidder jeg ikke å lete etter julefølelsen. Det er altfor kaldt og hjernen min kortslutter.
Jeg lurer på om jeg hadde hatt mer julefølelse om jeg var millionær?
Til helga er det julebord med jentene. Jeg håper jeg finner julefølelsen nederst i et glass med juleøl,sånn at jeg kan havne i julegavehandling-stemning. Det begynner strengtatt snart å haste.
Jeg ønsker meg ullundertøy.Hva ønsker du deg?
Julschmul og ingen løsning på julekrimmen.

2 kommentarer:

  1. Uæh! Det er virkelig kriminelt! Ikke julefølelse av julebarnetv, små nissenevøer, julegodteri eller julestrømpe??

    SvarSlett
  2. Begynner å få litt nå:) Blir julegavepakking i morra. Satser på at det tar seg opp da. Og på søndag blir det mandel i grøten og da er vel mye gjort tenker jeg;)

    SvarSlett