Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

tirsdag 18. januar 2011

Mening

Hvorfor må alle ha en mening om alt?
Hadde det ikke greit å sile ut de tingene som du mener det er verdt å mene noe om?
Jeg liker av og til å kunne si at,nei, det har jeg ingen mening om.
Det er befriende. Ofte blir folk forferdet over at jeg ikke har en mening jeg vil dele.
For de tror jeg har en mening. Jeg kan jo ikke være så dum at jeg ikke har en mening?
Dumme,blonde pike. Har ingen meninger.

Joda,jeg har mange meninger.
Jeg mener at eldreomsorgen i Norge suger bæsj. At de som bygde landet,de som slet ut ledd og lemmer for at du skal kunne sitte der med de mulighetene du har i dag,blir behandlet som dritt.
At vi i Norge,"verdens beste land å bo",putter sine eldre i bur. Hvor de som jobber,jobber seg halvt i hjel og allikevel går hjem etter endt dag med dårlig samvittighet fordi en ikke får gjort nok.
De voksne klager over de unges arbeidsmoral. At ungdom er late.
De unge er smarte. Hvorfor skal de slite ut kroppen. De ser jo hvor de ender.

Alle skal diskutere hele tiden. Ytrer sine meninger.
Jeg liker mennesker med mening.
Jeg liker ikke mennesker med så mange meninger at de glemmer å lytte til andre, fokuserer på å hjernevaske de med sine meninger i den tro at deres meninger er de eneste rette.
Sånne mennesker er slitsomme.
Jeg har en mening om sånn mennesker.
Jeg mener at de kan putte sine meninger et sted der meningene ikke får sollys.

Noen ting burde vi iallfall ikke ha en mening om. Som foreksempel tv-serier som "Paradise hotell".
Isteden, burde folk trekke på skuldrene,slå av TVen og skrive et brev til Vg.
Mitt brev skal starte slik: Kjære Vg. Du er en drittavis.Slutt med det. Skriv om ting som betyr noe,som ikke er løgn eller dratt helt ut av proporsjoner.
Det er min mening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar