Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

lørdag 26. november 2011

Hva er den lukta?

Jeg vil ha hund. Da kan man prompe foran vennene sine og skylde på hunden. Det gjorde jeg i dag. I gjengled har jeg tatt med hunden ut på lang gåtur,mange ganger og det inkluderer en heller vilter lekerunde med en fremmed hund, som han under flere anledninger prøvde å tørrjukke på. Jeg mener; som han under flere anledninger tørrjukket på. Så mye,faktisk, at til og med jeg rødmet.
Vi har og vandret gatelangs i Oslo og hilst på andre mennesker med hund. Det er visst vanlig,at hundeeiere snakker sammen om hundene sine,men jeg har ikke hund og det betyr jo at jeg ikke snakker så mye om min hund. Det tror jeg de andre hundeeierne synes er rart for de tror jo at jeg eier hunden jeg leier på.
For nei,jeg har ikke fått meg hund. Jeg har isteden den gleden av å passe en ung puddelvalp denne helga og aldri før har gleden ved å komme hjem til heimen vært større. Makan til mottakelse skal en lete lenge etter. Selv etter en liten tur ned til søppelrommet,som tar to minutter,belønnes med hengende tunge,stjerner i øynene og logrende hale. Hos hunden altså.
Selv uten sminke syns jeg selv at jeg kler hund. Tenk bare hvor fine vi hadde vært om jeg hadde hatt sminke på. Diva- Hilde med lånt hund og matchende belte i falsk pels,selvsagt.
PS: Hunden er den med pels.
Og ja,noen ganger er det faktisk hunden som promper. Faktisk.

2 kommentarer:

  1. Få deg en hund, vel? Du kledde det virkelig.

    Ja, faktisk så promper hunder også. Ikke så ofte riktignok, men når de først gjør det, er det virkelig til gangs. Vi snakker; evakuer rommet!

    SvarSlett
  2. Jeg skal ha meg en hund en gang ja,men ikke nå og ikke i byen.Det er for trangt. Husker du vi snakket om hunder?Dette er den hunden jeg snakket om,som er puddel men likner litt på sånn vannhund.Søøøt<3

    SvarSlett