Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

onsdag 1. desember 2010

IKS for alle penga

Interessegruppa for kvinner med spiseproblemer.

Temakveldene for resten av året;
* 02.12.2010. Kl: 19.00-21.00
* 16.12.2010.Kl: 19.00- 21.00
Den grå suppa; 

*Sjekk også hjemmesiden til Iks; http://iks.no/ og siden deres på
*Ta quiz om spiseforstyrrelse på Afteposten og sjekk hvor mye kunskaper du sitter inne med;http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=11493

I dette kvartalets utgave av Kvinnekraft,(medlemsbladet til Iks), dukket plutselig et av bildene jeg tok på en av mine mange vandringer tidligere i høst. Bildet er fra Akerselva og ikke av annet enn et tre prydet med en kleshenger. Kleshengeren var ikke mitt verk, men syns selv at det ble et morsomt bilde og sendte det inn til Iks. Så da bildet fikk æren av å pryde coveret på bladet ble jeg både beæret og litt stolt.                                                                                                                                        
Jeg skrev og et innlegg om blogging. Syns det var litt artig at jeg gikk ut å skrev denne kritikken av "rosabloggene" før de ble sånt et hett tema i media, og var for en gangs skyld forut "vår" tid.
Men, jeg skulle være impulsiv og ikke lese tusen korregeringer( noe som jeg alltid gjør og alltid vil gjøre fra nå av), så nå sitter jeg her og irriterer meg over alle feil av både setningsoppbygginng og skrivefeil
Men drit i det. Jeg greide sende det inn på impuls. Ingen steg for menneskeenheten, men et stort steg for Hilde.
 

 
Iks  bedriver  propaganda virksomhet for tiden, så se opp for små, runde klistremerker der du går.
Vi klistrer selvsagt ikke på ofentlige bygninger/ eiendommer, for det er jo ikke lov.


Jula, kan for mange med spiseforstyrrelse, være vanskelig å håndtere. Mye stress, overstimulert lykke og mat, mat, mat.
Om du trenger noen å snakke med, sitter det jenter på Iks som lytter. Alle som jobber på Iks, også de frivelige, har hatt eller har spiseforstyrrelse og kan sette seg inn i hvordan du tenker og føler.

"Informasjons- og krisetelefonen.

Alle kan ringe inn, uansett om du er kvinne eller mann, har spiseforstyrrelser selv eller kanskje lurer på om du har det. Kanskje du er bekymret for en av dine nærmeste, er lærer, trener, eller helsepersonell som ønsker veiledning eller informasjon. Også mange skoleelever/studenter med oppgaver ringer til oss. Du kan være anonym hvis du ønsker det. "Det var godt å prate med en som forsto, og jeg skjønte at jeg ikke var alene!"
Du kan ringe når du ønsker svar på ulike spørsmål omkring spiseforstyrrelser, IKS eller våre aktiviteter, vil bestille skriftlig informasjon, eller du trenger noen å snakke med."

Helt tilslutt vil jeg skryte av M. og S. som hadde temakvelden den attende november, hvor temaet var; Min venn spiseforstyrrelsen. Dere var fantastisk flinke, inspirerende og jeg digget at dere brukte dere selv som eksempler!!!


Ps:
Datoer og emne for temakvelder våren 2011.
* 13.01; Veien ut av spiseforstyrrelsen.
* 27.01; Bøllekurs, Selvtillitskurs for jenter.
* 10.02; Selvskading- hvorfor skader vi oss selv og hvordan våger vi å la være?
* 24.02; Om kropp og følelser.
* 09.03; Trening og fysisk aktivitet
* 24.03; I gode og onde dager rundt kjøkkenbordet.
* 07.04; Ernæringsfysiologi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar