Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

lørdag 10. september 2011

Kjære dagbok.

I dag har jeg kjørt buss men det er bare fordi toget ikke gikk og NSB syns det var mer passelig for meg å kjøre buss. Vi var mange på bussen,mange fjortiser med dreads som skulket kjøkkentjenesten for å se kunstutstilling på Hamar.Ja,for det var dit de skulle. Han ene prøvde å legge seg selv og setet i fanget mitt men det fikk han ikke lov til.Han fniste litt flaut,men jeg ignorerte han og tittet ut vinduet. Vi har mange bondegårder i Norge og de igjen har mange jorder,nå fylt med vann.De liknet slike ris-åkre som de har i Asia. Mjøsa var spetakulært overfylt,litt på linje med hvordan jeg og er blitt denne uka etter fylte tredve. Jeg har spist mye kake. I går spiste jeg og W biff.Livet med biff,øl og et porselen-dekket toalett er nesten toppen av lykke.
Jeg har lært et nytt navn,nemlig Mesna.
http://loype.kulturminneaaret2009.no/kulturminneloyper/lillehammers-kunst-og-kulturloeype/jernbanen
Mesnaelva er hissig nå men det er fordi regnet fôrer den med så mye vann. Den koker,brøler og lager leven på vei nedover. Kanskje den protesterer på noe,mer regn feks? Det gjør i allfall bøndene.




I dag fikk jeg bursdagpakke av onkel og tante. Den lå i en fin pappeske med sløyfe og pakken fikk meg til å føle meg veldig "jentete".Av og til så liker jeg å føle meg veldig "jentete".Særlig når jeg slipper å hyle samtidig som jeg vifter febrilsk med hendene. Inni pakka lå det mange småsaker som jeg elsket.En hjemmestrikket lue og sokker,smykke,egg m.m.
Jeg sitter med lua på meg nå selv om det er ganske varmt her inne.




Tusen takk til tante og onkel.*Hjerte*.
I dag fikk jeg sjokoladekake av mamma og pappa som mamma hadde bakt. Den var god,men kremen var perfekt. Jeg elsker sjokoladekakekrem og heldigvis var det masse krem. Hele to lag. Jeg spiste tre stykker med kake og jeg drakk kaffe. Jeg elsker kaffe.
Nå begynner jeg å bli varm i hodet. Det kan være fordi de snakker om valget på nyhetene,eller så er det lua. Jeg tror det er lua fordi jeg allerede har stemt. Det er viktig å stemme.Folk har dødd for at du skal få lov til stemme. Bruk den rettigheten,det er veldig viktig.Veldig veldig viktig!
Når en på hundre år greier å stolpre seg til stemmelokalene,så greier du og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar