Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

søndag 22. mai 2011

Le kokk...sånn på fraansk vet du.

Jeg lagde treretters middag i går. Helt alene og fra bunnen av etter oppskrifter fra en bok som nå har eselører. Jeg har aldri laget eselører i en kokebok før, jeg har nesten ikke åpnet en kokebok før,med unntak av de vi måtte åpne i heimkunnskapen på skolen.Jeg virkelig hatet heimkunnskap.På den fiktive menyen stod det bruschetta med tomat og hvitløk til forrett, Spagetti carbonara med parmesan/salat til hovedrett og sjokoladefondant med vaniljeis til dessert.Hele middagen ble toppet med den nydelige viten om at alle fortsatt lever i dag...tror jeg.Jeg har jo ikke hørt fra Frida,kanskje man skulle gått opp og banket på døra hennes?Jeg burde ha fått ofrene,jeg mener vennene mine, til å skrive under på en kontrakt hvor det sto at inntak av mat skjer på egen risiko og at kokken stå ansvarsfri hvis ubeleilige konsekvenser,bivirkninger eller død skulle inntreffe.Det skal jeg huske på til neste gang!


et stykk kokebok.




Så dro vi litt ut.Og så moro med alle disse fulle menneskene når en selv er edru!




Vi liker ikke musikken på elsker.


Hvor bor du Aylin?

Legger med bilde av to reiseklare mennesker som skal til Kenya.
Om noen vil ha fjernet bilder fra denne bloggen så setter jeg meg ikke på bakbeina.Bare gi beskjed, så fjernes de mellom åtte og seksten på alle hverdager:pEller når som helst etter at beskjeden er mottatt.
Hovedpoenget var i grunnen bare at jeg har laget mat etter oppskriften fra en kokebok fra Italia(og litt toro...hysj og host!).God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar