Follow this blog with bloglovin

Follow Meg-på godt og vondt!

torsdag 17. januar 2013

Ha på hapå i kulda på den poetiske måten.

I den lange kalde vinterens morbide kulde,ligger det vakre landet Norge hvitdekket og utstrakt i det vulgære,kraftfulle havet. Så sårbart,så lite,så røft.

Hadde jeg vært poet ville et av diktene mine startet slikt.
Jeg er desverre ingen poet ,jeg er bare sulten og jeg har skikkelig lyst på nybakt brød med Hapå.
Men der finnes ingen Hapå i dette hus og jeg orker ikke ut i kulda for å skaffe noe heller.
Kanskje etterpå? Jeg skal gå tur i ettermiddag kledd i vinterbukse,ull og boblete tøy.
Det er kaldt nå. Is,is,iskaldt.
Men jeg liker det. Jeg liker kulda. Det ser du kanskje på den poetiske begynnelsen på dette innlegget.
Kulde gir meg roser i kinnene,diamantstjerner i øynene og kuldeutslett på hendene  fordi jeg aldri klarer å bestemme meg for om jeg er varm eller kald på hendene inni de varme vottene jeg fikk av M. i Murmansk.

Poet burde jeg uansett kanskje ikke bli. Nå er jeg enda mer sulten og bøkene ligger lite fristende og venter på videre studering.
Hapå kom til meg. Her vil du hjertevarme finne.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar